www.ScubaDiving.hu

Fotók a nagy kék óceánokból
Bali - az Istenek szigete
Barátok Közt
csak úgy
Ketyerék
Amit tudni akartál, de sosem merted megkérdezni...
CP950, 990
Emlékek a múltból
ADRENALIN!!!!!!!
Hideg vízben is van élet!
hihi
Hírek Baliról!
De csak ha dícsérsz! :-))

Adria - talán utoljára

Nyár, meleg van, a legjobb ami történhet a búvárral ha tenger felé autózik. Megtettem én is. Sokadjára, lassan 15 éve járom a horvát tengerpartot. De úgy érzem a helyet elérte a végzete - túl jól megy...

Az első sokk akkor ért amikor tankolni kiálltam. 8.63 kuna a 95-ös, vagyis durván 350 Ft egy liter benzinért... Jujj, és még mi szívjuk a fogunkat hogy drága a benya...

Sajnos ez csak a bemelegítő foglalkozás volt. A java csak ekkor kezdődött.

Búvárbázis valahol az észak-adriai régióban. Pontosan olyan mint 10 éve amikor először merültem velük. Azóta sem sikerült a tusolóban egy nyomorult fogast feltenni, hogy ne fel lehessen akasztani a törülközőt. Akkoriban a hajóról lejöttünk, és volt víz ahol a cuccokat elmoshattuk. Most erre sem pazarolták a drága időt. Viszont az árakkal sokat dolgozhattak, mert egy-két roncs a ki nem írt felárral együtt lassan annyiba kerül mint ha megvettük volna az egészet tokkal vonóval.

A hajó 12 főre levizsgáztatva, de rajtunk tesztelték a kapacitás határait, valamint a parti őrség szemfülességét. Huszan is felfértünk, mégsem dobtuk a kapitányt a vízbe. Igaz, az öltözködés egyértelmű kihívás, hiszen nincs elég hely az egymásra dobált felszerelések között. Aki utoljára indul az kényelmesen öltözik, viszont a roncson semmit nem lát, addigra a többiek felkavarják a vizet.

De a magyar búvár nem olyan hogy hagyja magát! Akkor is jó nyaralásunk lesz, ha már ide jöttünk! A kapitány beszól, pedig beszólni itt nekünk kéne. Horvát nemzetiségű búvárpalánta meg is teszi, délután kifejti hogy mennyire szégyelli magát hogy honfitársai ilyenek.

Az esti program közös vacsi. Az étteremek fullosan járnak, várnunk kell. A kaja aranyárban, de legalább jó.

Másnap ugyanoda próbáltunk elhelyezkedni. Hiába. Kivártuk az öt percet, majd visszatértünk. Újabb öt percet kértek, de a kinézett asztalnál már mások ültek... Nem baj, elmentünk egy eldugott kis étterembe, ahol valószínűleg a városka legjobb pizzáját lehet elfogyasztani az utcán. Szuper kaja, szuper társaság, szuper este. Csak nem olyan rossz ez a hely!

Hááát, a bázis megpróbálja magát alulmúlni, megtesznek akármit hogy a sokszoros ár és a szolgáltatás minőségének szorzata állandó maradjon. Na pá, erről ennyit.

Egy éjjelt ráhúzunk, mert az nem járja hogy négy nap az Adrián három számjegyű összegből kijöjjön (euróban :-( ). Kisváros, utazási iroda. Amikor meghallják hogy egy éjszaka kéne csak, hirtelen elfogy a szoba, nincs itt aki intézi, de még a mosoly is hiánycikk. A szomszédban nem, ott vesszük ki a szobát.

A parkolás óránként 5 kuna. 4 óra felett egy napnak számít, 30 Kn. Délután hat órától másnap tízig az pontosan kettő nap. Mert csak.

Másnap 45 perces barlanglátogatásért 41 forintot kérnek per perc. Per fő.

Hazafelé tengerparton étterem. Csodás kilátás, egy kis zuhé érkezik, melyre az automata esőérzékelővel ellátott ernyő szépen becsukódik, a vendégek pedig mentik a bőrüket. A pincérek pedig az abroszokat. Nem a hatezer forintos rákot amit megrendelt a vendég, hanem a párnákat és abroszokat. A saláta már oda sem ért. De legalább kiszámlázzák.

Hazafelé autópályán morfondír, kicsit durcás hangulat, fejszámolás. Horvátország 4 napra annyiba kerül mint egy hét Egyiptomban. Igaz Egyiptomban van élet a víz alatt.

Magyarország, 2006 július 12.