Keresőoptimalizálás
Az interneten a keresések nagy
része a keresőkön keresztül történik (mint például a yahoo, google, altavista,
vizsla24, stb)
Ezek a keresők sokféle szempont alapján értékelik hogy egy keresésre milyen
találatok a legmegfelelőek, mennyire releváns a találat.
De a találati oldalon való helyezést nem csak az oldal tartalma, hanem
sok-sok apró kis finomság is befolyásolja.
Mondjuk például az oldalon elhelyezett (látogató által nem látható) kulcsszavak,
az oldal felépítése, a használt kód, linkek száma, az oldalra hivatkozások
száma és minősége, stb, stb, stb, keresőnként ezernyi további tétel. Ebből
a hozzáértő sokat ismer, képes "finomhangolni".
|
Keresőmarketing
A találatok mellett lehetőség van
másképpen is megjelenni az interneten, keresőkben, egyéb oldalakon.
Ráadásul úgy, hogy csak azok lássák a hirdetésünket, akik valamilyen módszerrel
aktívan keresgélnek egy adott témában.
Mondjuk virágmagokat vagy virágnév szerint keres a google oldalain, vagy
mondjuk egy botanikai oldalon böngészget.
A lényeg, hogy ha nem mindenkinek szól a hirdetés, akkor ne lássa mindenki.
De akihez szól az viszont igen.
Vagyis ha keres, akkor találjon is.
|