JabJab Keresőmarketing egyszerűbben


Hogyan működik ez az egész?

 

- Miért?

Végetért a reklám azon korszaka, amikor forradalmian új termékek és a bevezetésükre elkészített reklámok kedvező fogadtatásra találtak. Ma azt érezzük (érzem magam is), hogy reklámokból túl sok van, betörtek az életembe, és zavar. Túl hangos, túl színes, olyan dolgokat szeretne eladni amiről tudom hogy semmi szükségem rá, többet szeretne eladni abból eminek már úgyis vásárlója vagyok.

Szinte bármely weboldalon jobb és bal oldalon, felül, néha a szöveget eltakarva, a cikket kettészakítva ott a reklám. Jó esetben "csak" villog, de a szélessáv elterjedésével egyre több hangos, hosszú film, lassítja az oldal letöltését, megzavar a munkában (néha egy-egy linket a háttérben nyitok meg), ráadásul zavar. Mert nem kértem, mégis az arcomba nyomták. Felugró ablakok, alulra felugró ablakok, csíkok zenével és hanggal. Pedig csak el szeretnék olvasni egy cikket.

Vajon mennyire hatásos ez a fajta reklám?

Képzelj el egy másik lehetőséget:

A hirdetésed nem mindenkinek jelenik meg, hanem csak azoknak akiket érdekelhet.
Akkor amikor éppen információt szereznek be (keresgélnek).
A hirdetőnek nem kell a megjelenésért fizetni, csak akkor ha kattintottak és eljutottak az oldalra.


Hát ezért.

 

- Kinek?

Nem minden cégnek van sok pénze reklámra. Kis és középvállalkozások nagyon szigorú költségvetéssel dolgoznak, melybe a reklám csak akkor fér be ha bizonyíthatóan többletbevételt hoz. A legtöbb reklámlehetőség e mellett még mindig túl drága, ráadásul nem biztos hogy jól céloz. Vagy az is lehet hogy nem hatékony, de honnan lehet ezt tudni?
Sok vállalkozásnak még az is problémát jelent hogy a reklámok olyan helyre is eljutnak ahol ő már nem szolgáltat (pizzafutár vagy egy villanyszerelő). A szórólap pedig nem olcsó, pluszban ki tudja hogy hányan olvassák el mind a 100 szórólapot ami egy postaládába egy héten eljut.

Itt lehetőség egy olyan hirdetési lehetőség amely:

- térben, időben és költségekben is szigorúan korlátozható
(igen, lehet azt mondani, hogy csak Szolnokon, csak munkanapokon, és egy napon nem többért mint mondjuk 1.000 Ft)

- Csak akkor kell érte fizetni ha valóban elérte a célcsoportot az üzenet (kattintásonként)
- tesztelhető, néhány ezer forinttól már elkezdhető

Nekik.